Leveringen & Retouren

Alles over levering

Om te beginnen levert  art'emi voor alle leveringen van zijn juwelen wereldwijd GRATIS   door BPOST Belgium, dat u voorziet van een traceerbaarheidssysteem voor uw zending. Op het moment van verzending geeft BPOST u de referentie van uw pakket. Hiermee kunt u uw pakket online volgen op de website van BPOST https://track.bpost.be/btr/web/#/home. Daarnaast is het mogelijk om het op zaterdag te laten bezorgen. Meld het gewoon aan op de BPOST-offerte. Houd er ten slotte rekening mee dat een handtekening vereist is bij levering.

Hieronder vindt u de leveringsinformatie voor uw land van ontvangst:

In België

  • GRATIS verzending
  • Bestellingen verzonden 1-2 werkdagen na ontvangst van betaling 
  • Bestellingen worden meestal binnen 2-3 werkdagen geleverd
  • Leveringsoptie de volgende dag beschikbaar op de BPOST-offerte

In Europa

  • GRATIS verzending
  • Bestellingen verzonden 1-2 werkdagen na ontvangst van betaling
  • Bestellingen meestal geleverd tussen 5-7 werkdagen
  • Leveringsoptie de volgende dag beschikbaar op bpost offerte

Buiten de Europese Unie

  • GRATIS verzending
  • Bestellingen verzonden 1-2 werkdagen na ontvangst van betaling 
  • Bestellingen worden meestal geleverd tussen 7-10 werkdagen
  • Leveringsoptie de volgende dag beschikbaar op bpost offerte
  • Bestellingen die buiten de EU worden verzonden, kunnen onderhevig zijn aan belastingen, invoerrechten, douanekosten en extra kosten. Betaling dient voor rekening van de ontvanger te zijn. 

Deze termijnen zijn uitsluitend ter informatie. Art'emi Fine Jawelry sprl wijst alle verantwoordelijkheid af voor enige vertraging, verlies van bestelde producten of staking als gevolg van post- of transportdiensten. In deze gevallen moet de gebruiker de stappen rechtstreeks met de postdiensten of de vervoerder ondernemen.

Wat te doen in geval van een beschadigd pakket of een defecte bestelling?

Als het pakket beschadigd aankomt

Als u onmiddellijk een afwijking met betrekking tot transport opmerkt, meld dit dan onmiddellijk op het vervoersdocument, of maximaal binnen 3 dagen (inclusief feestdagen) na levering (poststempel als bewijs). Stuur een kopie van het rapport naar art'emi sprl per aangetekende brief met ontvangstbevestiging en per e-mail op "info@artemi.be" binnen dezelfde termijnen.

Als de bestelling niet conform is of een afwijking heeft

Elk probleem met betrekking tot de geleverde artikelen (beschadigde artikelen, ontbrekende artikelen, kapotte artikelen, defecte artikelen...) moet binnen de 3 dagen (inclusief feestdagen) na levering (poststempel als bewijs) worden gemeld. Na deze periode accepteren wij geen claims. Gelieve het artikel terug te sturen en eventuele voorbehouden of klachten met betrekking tot de non-conformiteit of het defect van het artikel (en) kenbaar te maken per e-mail aan "info@artemi.be" en per brief met ontvangstbevestiging aan:

Art’emi srl
63, rue Joseph Stallaert

1050 Brussel
België

Retourbeleid

Herroepingstermijnen

Kopers woonachtig in België of de Europese Unie kunnen hun herroepingsrecht uitoefenen binnen de 14 werkdagen na levering van hun bestelling. Tijdens deze periode kunnen zij het product retourneren, kosteloos een omruiling of terugbetaling aanvragen, met uitzondering van de retour verzendkosten. De koper moet een kopie van zijn bestelling of factuur in het geretourneerde pakket bijvoegen. De terugbetaling zal binnen 30 dagen plaatsvinden. Dit herroepingsrecht is echter niet van toepassing op de verkoop van gepersonaliseerde of gegraveerde producten.

Hoe kan ik een art'emi creatie retourneren of ruilen ?

Gepersonaliseerde creatieselk gepersonaliseerd object op uw verzoek (lijst, gegraveerde diamant ...), kan niet meer worden terugbetaald of geruild zodra de betaling is gedaan

Creaties onder promotionele aanbiedingen: Producten met speciale aanbiedingen worden ook niet geretourneerd of geruild. Om teleurstelling en ontevredenheid te voorkomen, aarzel dan niet om eerst te informeren bij onze klantenservice (ik nfo@artemi.be).

We accepteren alleen retourzendingen, ruilingen en terugbetalingen op de volgende voorwaarde: dat onze specialisten certificeren dat het product voldoet aan het verzonden product. Deze laatste mogen niet worden onderworpen aan enige schade, wijziging en interventie.

De koper moet het product terugsturen in zijn originele accountverpakking (origineel certificaat, verpakking, doos, instructies ...), in perfecte staat en vergezeld van een kopie van de originele aankoopfactuur. 

Bovendien, als een koper het recht uitoefent dat in het artikel is opgenomen, en dit laatste alle hierboven uiteengezette voorwaarden omvat, zijn de retourkosten voor onze rekening. De retourzending is echter voor risico van de koper en het product mag niet door de koper zijn gebruikt.

Hier is het adres gewijd aan retourzendingen:

Art’emi srl
63, rue Joseph Stallaert

1050 Brussel 
België

Hoe gaat het met de uitwisseling van art'emi producten?

Allereerst, in geval van ruiling, retourneer uw vorige bestelling naar ons door de bovenstaande instructies te volgen. Bovendien, als de nieuwe bestelling duurder is dan de bestelling die u wilt ruilen, moet de koper bij het ruilverzoek de betaling van het restant voegen. Omgekeerd, als het bedrag van de uitwisseling lager is dan het bedrag van de oorspronkelijke bestelling, ontvangt de koper een terugbetaling van het teveel betaalde bedrag.